Friday, February 8, 2008

From brown to green, a growing surprise


Jeg fikk en neve frø av junior, og gledet meg til det skulle komme underlige grønne spirer opp av jorda, og mysteriet ved å finne ut hva det er. Men nei. Først kom det en lang sykelig stilk opp, som jeg gledestrålende vannet og ventet i spenning på hva det kunne være, og om det kom mer. Det viste seg å være ugress. Og døde.

Så fortalte junior meg at noen av frøene jeg hadde fått trenger mellom en måned og ett år (!) på å spire, så jeg må smøre meg med tålmodighet. Han bestilte en ny gjeng frø til meg, og denne gangen fikk jeg vite hva noe av det er så jeg kan gi litt mer optimale forhold for spiringen.

Her er frøene, jeg gjenkjenner kaffe og peanøtter ihvertfall, og de store brune er nok en slags palme. De små grå er kanskje aloe vera. Dette blir spennende. Jeg elsker rare planter!

2 comments:

Strikkelise said...

Spennende å se om du får opp noe!
De svarte med oransje "parykk" er trolig papegøyeblomst/strelitzia. Jeg fikk noen sånne frø av en venninne for mange år siden, men jeg vannet dem i hjel...

Calvin Fuller said...

Nice bllog post